Ścieżka:

Pytania i odpowiedzi

Tu możesz przeczytać pytania i odpowiedzi związane z ubezpieczeniem życia i zdrowia w Aegon.

Gdzie mogę otrzymać dokumenty i formularze?

  • Wszystkie dokumenty otrzymasz od Przedstawiciela AEGON, który opiekuje się Twoją Polisą. Na spotkaniu nasz Przedstawiciel przekaże Ci dokumenty i pomoże w ich wypełnieniu.
  • Dla Twojej wygody udostępniamy też możliwość telefonicznego zamówienia dokumentów pod numerem infolinii 801 300 900 (opłata jak za połączenie lokalne) lub 22 592 10 00 (numer stacjonarny dla telefonów komórkowych).
  • Formularze możesz też pobrać z naszej strony internetowej w sekcji Strefa klienta - Życie i zdrowie / Formularze.
  

W jaki sposób mogę dokonać zmian w moich danych osobowych?

Wystarczy, że wypełnisz formularz Zmiany Danych / Lista Uposażonych / Uposażonych Zastępczych i prześlesz go do nas razem z kopią dokumentu, na którym widoczne będą Twoje zmienione dane. Zmiany danych osobowych takich jak: adres zameldowania, adres korespondencyjny, adres e-mail lub numery telefonów możesz również dokonać poprzez Internet w aplikacji Twój Rachunek. Jeśli otrzymałeś nowy dowód osobisty, jego numer możesz podać nam telefonicznie.

Zmian w swoich danych osobowych możesz dokonać w każdej chwili.

  

Kto płaci za badania lekarskie, jeżeli są konieczne przed zawarciem ubezpieczenia?

AEGON ponosi wszelkie koszty badań, które są zalecone przez Towarzystwo w celu zawarcia umowy.

 

Jak długo trzeba czekać na wypłatę pieniędzy czyli Świadczenia Ubezpieczeniowego?

Wypłata Świadczenia Ubezpieczeniowego realizowana jest przez AEGON na wniosek osoby uposażonej lub uprawnionej z umowy ubezpieczenia w terminie 30 dni od dnia otrzymania pełnej wymaganej dokumentacji.

 

W jaki sposób opłacam ochronne ubezpieczenie na życie ?

Składkę na ubezpieczenie wpłacasz na numer rachunku przypisany do Twojej Polisy. Wpłaty możesz dokonać tak samo, jak każdy inny przelew – w banku, na poczcie, punkcie pobierania opłat, przelewem internetowym.

 

Czy mogę zmienić wysokość płaconej Składki?

Tak, możesz zmienić wysokość opłacanej Składki. Aby to zrobić, powinieneś napisać w tej sprawie do Centrum Operacyjnego AEGON. Konsekwencją zmiany wysokości Twojej Składki jest też zmiana wysokości Sumy Ubezpieczenia.

 

Jeśli przez czas ubezpieczenia nic mi się nie stanie, to czy otrzymam zwrot wpłaconych Składek?

Tak, jeśli posiadasz unikalne ubezpieczenie AEGON Bezpieczni Bliscy i Ja, otrzymasz świadczenie z tytułu dożycia do końca okresu, na jaki zawarto Umowę Ubezpieczenia.
Nie, jeśli posiadasz tradycyjne ubezpieczenie na życie. Wtedy zakres ubezpieczenia obejmuje wybrany przez Ciebie Okres Ubezpieczenia. Dzięki temu masz pewność, że w razie Twojej śmierci najbliżsi będą mieli zapewnione bezpieczeństwo finansowe. Jednak po zakończeniu Okresu Ubezpieczenia opłacone przez Ciebie Składki nie zostaną Ci zwrócone.